Acasa Proiect Phare
Slideshow Image 1
Slideshow Image 2
Slideshow Image 3
Slideshow Image 4
Slideshow Image 5
Proiect Phare PDF Imprimare Email

PHARE 2005 COEZIUNE ECONOMICA SI SOCIALA
DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE, PROMOVAREA INVATARII PE PARCURSUL INTREGII VIETI PENTRU CALIFICAREA SI RECALIFICAREA FORTEI DE MUNCA

PROIECT IMPLEMENTAT DE CAMERA DE COMERT, INDUSTRIE SI AGRICULTURA VRANCEA IN PARTENERIAT CU SC COMETAM SRL

Uniunea Europeana

CALITATE, INFORMARE, COMUNICARE, GARANTIA  COMPETITIVITATII PE PIATA EUROPEANA

 

Valorificarea si imbunatatirea calitatii reprezinta una din conditiile esentiale pentru succesul implementarii strategiei de dezvoltare in Regiunea Sud-Est. Modernizarea structurala a economiei, dezvoltarea performantelor si a capacitatii de competitivitate nu pot fi implementate fara o ridicare considerabila a nivelului de calificare a populatiei. Regiunea Sud-Est se confrunta azi cu probleme serioase legate de lipsa de competitivitate a capacitatilor industriale si agricole, nivelul scazut al calitatii produselor si serviciilor, numarul redus de investitori straini si posibilitatile financiare modeste ale intreprinzatorilor autohtoni dar si probleme legate direct de resursele umane.

Camera de Comert, Industrie si Agricultura Vrancea, in parteneriat cu SC COMETAM SRL Bucuresti, si-au propus initierea unui proiect prin care sa incerce sa rezolve o parte din problemele firmelor mici si mijlocii din Judetul Vrancea, cum ar fi asigurarea de noi oportunitati de piata, pentru organizatiile implicate din regiune, prin satisfacerea standardelor tehnice si de calitate internationale, formarea profesionala a top managerilor, a managerilor de nivel mediu si de linie in managementul calitatii, sanatatii si sigurantei la locul de munca si al normelor de mediu, informarii si comunicarii,  acestia isi vor imbunatati competentele si isi vor dezvolta noi competente, ceea ce le va creste  productivitatea la locul de munca, competitivitatea si adaptabilitatea la schimbarile ce se vor produce pe piata muncii ca rezultat al viitoarelor provocari..

Problema principala la a carei rezolvare proiectul de fata isi propune sa contribuie se refera la promovarea adaptabilitatii fortei de munca, a invatarii pe  parcursul intregii vieti si a formarii profesionale continue; printre masurile care vor duce la atingerea obiectivului sunt precizate: formarea profesionala pentru adaptarea la locul de munca, promovarea programelor de formare continua care au ca scop maximizarea utilizarii noilor tehnologii informatice si de comunicare, imbunatatirea  managementului resurselor umane in contextul restructurarii industriale, activitati de dezvoltare a competentelor de management in domeniul resurselor umane.

Obiective

Imbunatatire competentelor si dezvoltarea de noi competente, pana la finalizarea proiectului, in managementul calitatii, sanatatii si sigurantei la locul de munca si al normelor de mediu, informarii si comunicarii,  pentru un numar de 172 de  manageri la toate nivelurile ierarhice din firme din judetul Vrancea, in vederea cresterii competitivitatii si adaptabilitatii lor,  ce vor avea ca efect imbunatatirea  practicilor interne  ale   IMM-urilor beneficiare pentru ca acestea sa devina inovative si competitive in contextul viitoarelor  provocari, promovand totodata egalitatea de sanse.

Durata proiectului: 03 ianuarie 2007 – 31 decembrie 2008

Cine poate participa la activitatile din proiect

IMM-urile din Judetul Vrancea care sunt interesate de aplicarea in activitatea lor unui management performant al resursei umane si a sanatatii si securitatii in munca, utilizand tehnologia informatiei  sunt interesate de activitatile de formare care vor fi oferite prin implementarea proiectului.

Activitatile de formare din proiect:

1. Curs de auditori interni pentru sisteme de management calitate

Se vor instrui:-  20 manageri de nivel mediu si de linie, personal operativ,  instruiti ca auditori interni pentru sisteme de management al calitatii

2. Curs de auditori interni pentru sisteme de management de mediu
Se vor instrui :-40 manageri de nivel mediu si de linie instruiti ca auditori interni pentru sisteme de management de mediu

3. Curs manageri de calitate

Se vor instrui :-48 top manageri, manageri de nivel mediu si reponsabili cu calitatea care vor fi instruiti ca manageri calitate conform standardului ocupational

4. Curs de auditori pentru sisteme de management calitate

Se vor instrui :- 24 manageri calitate care vor fi instruiti ca auditori externi calitate conform standardului ocupational

5. Curs de Managementul calitatii pentru servicii:

Se vor instrui : - 20 de manageri instruiti pentru gestionarea managementului calitatii in servicii.

6. Curs de auditori in managementul calitatii si sanatatii in munca (cf OHSAS 18001:2004)

Se vor instrui: - 20 manageri de nivel mediu si de linie, personal operativ,  instruiti in managementul securitatii si sanatatii in munca

7. Sustinerea cursului operare calculator electronic si retele

Se vor instrui : - 90 de angajati ai IMM-urilor participante.

Daca sunteti interesat sa participati la acest program, va rugam sa ne transmiteti o scrisoare de adeziune, precum si chestionarul anexat acestei scrisori, completat, pe adresa sau numarul de fax de mai jos.

Contact:

Camera de Comert, Industrie si Agricultura Vrancea
Str. Cuza Voda, nr.14, Focsani, Judet Vrancea
Tel / Fax : 0237/213210, 0337/401323, 0723/604317
E-mail : Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

Persoana contact: Ionut Teodorescu

Avantaje

 

 

 

 

 

Oportunitatea programului „Dezvoltarea Resurselor Umane” a fost privita de echipa de proiect ca o sansa ce trebuie valorificata in sprijinul sectorului IMM din regiunea tinta unde capitalul uman nu este valorificat eficient, abilitatile de management nu sunt dintre cele mai performante sau duc chiar la falimente, oportunitatile pietei prezente si cele viitoare nu sunt exploatate, nu exista o cultura a muncii eficienta, nu este favorizat progresul in cariera, nivelul educational mediu al angajatilor a ramas scazut in comparatie cu standardele UE, rata de incidenta a accidentelor de munca si a bolilor profesionale nu este tocmai scazuta, exista un management defectuos al mediului, nu exista o politica de prevenire corespunzatoare si coerenta care sa cuprinda tehnologiile, organizarea muncii, conditii de munca, relatii sociale, iar informatiile despre impactul aderarii asupra sectorului IMM sunt insuficiente sau prea putin utile. În consecinta, regenerarea economica, coeziunea sociala si dezvoltarea durabila sunt inca procese aflate intr-un stadiu nu prea avansat. Echipa de proiect si partenerii acestuia cred ca aceste necesitati identificate constituie o prioritate esentiala pentru sectorul IMM din zona tinta, Judetul Vrancea. In contextul noii legislatii in domeniul securitatii si sanatatii in munca, care spune ca unic raspunzator pentru aplicarea masurilor in cadrul societatii sau institutiei devine angajatorul (masurile privind securitatea, sanatatea si igiena in munca nu trebuie sa comporte in nici o situatie obligatii financiare pentru lucratori), specialistii din domeniu SSM vor capata o si mai mare responsabilitate in cadrul firmei, ei necesitand sa-si dezvolte abilitati de evaluare a riscurilor de accidente si imbolnaviri profesionale, pentru a reduce cat mai mult costurile generate de nerespectarea normelor de securitate si sanatate a muncii. De asemenea, desemnarea, conform aceleasi legi, a unor reprezentanti ai angajatilor care sa-i reprezinte in relatia cu responsabilii cu activitatea de securitate si sanatate in munca reprezinta o oportunitate pentru initierea acestora in domeniul mentionat. Sustinerea unei calitati mai ridicate a muncii, se refera la relatii de munca imbunatatite, la locuri de munca mai bune, la moduri mai echilibrate de combinare a vietii profesionale cu ce a personala, ceea ce implica politici de angajare mai bune, salarii rezonabile si o organizarea a muncii adaptata atat nevoilor companiilor cat si nevoilor indivizilor; un rol important in asigurarea acestor deziderate il au managerii de nivel mediu si linie din cadrul departamentelor de resurse umane, care, la randul lor, trebuie sa-si alinieze cunostintele noile cerinte la nivel european; acestia au un rol important si in dezvoltarea ulterioara a angajatilor, fiind responsabili cu politica de resurselor umane din firme.

Pentru angajator, certificatul ECDL confirma faptul ca potentialii angajati au un nivel de cunostinte IT recunoscut, relevant si masurabil. Printre avantajele aduse de programul ECDL angajatorilor amintim: Imbunatateste productivitatea Duce la reducerea costurilor de suport IT Creste randamentul investitiilor hardware in tehnologie Stabilirea unui nivel la care se raporteaza cunostintele IT pentru noii angajati Ajuta la formarea unui nivel ridicat de cunostinte IT in cadrul organizatiei Ajuta la motivarea salariatilor Prin reteaua de centre acreditate ECDL puteti gasi un partener solid pentru realizarea de programe de instruire si certificare dedicate nevoilor companiei dumneavoastra.

Informatii

 

 

 

 

 

Pentru a participa trebuie: - sa indepliniti conditiile minime de acces in program prevazute in documentul de prezentare a criteriilor de selectie - sa completati chestionarul de evaluare - sa completati angajamentul de participare (angajat/angajator). Pentru a descarca aceste documente apasati aici.

Pentru angajati: Totodata, va rugam sa anexati la angajamentul de participare si chestionarului de evaluare urmatoarele documente: - copie dupa BI/CI - copie diploma bacalaureat (sau a ultimei diplome obtinute) - copie contract individual de munca Pentru angajator: Totodata, va rugam sa anexati la angajamentul de participare certificatul de inregistrare al societatii.

 
Copyright © 2017 Camera de Comert, Industrie si Agricultura Vrancea. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licenţa GNU/GPL License.
 
Slideshow Image 1
Slideshow Image 2
Slideshow Image 3
Slideshow Image 4
Slideshow Image 5